Important messages

Rencontres virtuelles

 

Lundi

Mardi

Mercredi

Jeudi

Vendredi

AM

 

10h

Anglais

(Mr. Marc)

   

10h Espagnol (Miss Dionne)

__________

11h30 Math (Mr. Mottard

PM

13h00

Math (Mr. Mottard)

 

13h30

Français (Madame Soltani)

   

 


Science Fair

First explore the different projects you can conduct:

 https://www.sciencebuddies.org/science-fair-projects/science-projects


Spanish May 25-31

Esta semana vamos a revisar los verbos que han visto en los años pasados.

1. Vamos a ver los verbos en ir-ar-er en el presente. 

2. Después vamos a revisar los verbos irregulares.

3. Vamos a terminar el proyecto "mi casa de cuarentena".

4. Vamos a empezar la presentaciones orales.

5. Quiz typo Kahoot, sobre mambo. 

 Para ellos que están en la casa, les recomiendo de hacer la tareas que están sobre mambo. Las vamos a hacer en la classe.

Los google meets van a ser los viernes a las 10. meet.google.com/gen-fqbk-evc

Que tengan una buena semana! 

Download
repaso - presente del indicativo.pdf
Adobe Acrobat Document 130.8 KB
Download
verbos irregulares
Verbos-bota-e1564483286120.png
Portable Network Image Format 99.4 KB
Download
ejemplos de verbos irregulares
7b6995ac6ef6234b66540d3d5d5c3001.jpg
JPG Image 60.3 KB
Download
Ejercicios_Verbos_Presente.pdf
Adobe Acrobat Document 288.4 KB

Spanish May 19-25

Objectivos de la semana:

  • los verbos en el futuro cercano
  • revisar los verbos: tener, hay, estar y ser
  • Ser capas de describir los elementos de la casa

Aquí es lo que vamos a hacer esta semana en español. No son tareas para los que están en la escuela. Si estas en la casa, te recomendó de hacer el trabajo para no estar en atraso. Cuando terminas tus trabajos, mándame los por Gmail: rdionnebussieres@ecolevsa.com

  1. Revisar el uso ser y estar 
  2. Revisar el futuro cercano
  3. Hacer el ejercicio sobre el futuro cercano
  4. Hacer el proyecto "mi casa de cuarentena perfecta":
  • Ver el video siguiente: https://www.youtube.com/watch?v=dZnfbv9hVaI 
  • Leer el documento "mi casa de cuarentena"
  • Llenar el documento y envíame lo
  • Hacer una presentación Power Point de tu casa de cuarentena. Grava un voice over que expliqua tu casa de cuarentena perfecta. Voy a poner un ejemplo de Power Point para que tengas una idea de lo que quiero que hagas.

Join us every Wednesday at 12:30 for Spanish class! Here is this week's link:meet.google.com/isq-mngh-efx  

Download
ser_estar_ejercicios.jpg
JPG Image 621.0 KB
Download
uso_estar.jpg
JPG Image 733.0 KB
Download
uso_ser.jpg
JPG Image 777.6 KB
Download
Ser o estar
usos_SER_ESTAR_SOUCY.pdf
Adobe Acrobat Document 742.4 KB
Download
futuro cercano .png
Portable Network Image Format 470.1 KB
Download
Futuro proximo ejercicio
Futuro Próximo.pdf
Adobe Acrobat Document 28.6 KB
Download
Mi casa de cuarentena
smart-705x529.pdf
Adobe Acrobat Document 377.6 KB

11-15 de Mayo

Here is what we will be doing in class this week. This is not homework for the ones going to school as it will be done in class. For those who are not in class, you are asked to do the following and send them to me:

  • watch the following video: https://www.youtube.com/watch?v=WaNi3eGmO6A
  • do the worksheet on the verbs ser and estar 
  • "proyecto silueta" 
  • record yourself explaining your project. Send the record and a picture of your project as well as of your worksheet to the following address by Sunday : rdionnebussieres@ecolevsa.com

I will be posting a link for a google meet so that you can join our Spanish class once a week. The google meets are going to be on Wednesdays. You can join us from 12:35 to 13:30 if you are at home.  During that moment, I will teach the difference between the two verbs and explain the "project silueta" so that you are able to do it at home. 

If it is not possible for you to join, don't hesitate to send me an email if ever you have questions! 

Google Meet: meet.google.com/xni-tvqv-tuv 

 

 

Download
SER O ESTAR.pdf
Adobe Acrobat Document 70.6 KB
Download
Usa estos acrónimos para hacer la difere
Adobe Acrobat Document 125.1 KB
Download
Proyecto de silueta.pdf
Adobe Acrobat Document 939.1 KB

Weekly plan May 25th - 31st - Grade 5

 

Mr. Marc’s Classroom

* Drop your newscast on Seesaw

Project: A Kinder’s Story

Grammar: Past, present and future

Quickwrite (5 min.): Giant Run

Reading: Holes by Louis Sachar + questions chapters 21-35

 

Meeting with Mr. Marc: meet.google.com/jch-iqsk-zbj

Tuesday 10h00

 

 

 

 


 

Jogging math on Wednesday and Thursday

 

For Monday June 1st

 

  1. Decimal p.63 to 66
  2. Netmath's assignment sent on May 15th
  3. Mental math "Leçon 16"
  4. Math test 3.4 to 3.6
  5. Watch the video "Volume" on Edpuzzle

Google Meet

 

  • Réaliser les nouvelles activités sur Oryx.
  • Compléter le bingo de lecture!
  • Réaliser un bulletin de nouvelles en équipe en suivant les étapes suivantes :
    • Filmer les différentes scènes et réaliser le montage final. À déposer sur Seesaw au plus tard vendredi, le 29 mai.
  • Corriger la dictée thème 15 : le corps humain. 
  • Défis d'écriture pages 29 et 31. Le document se trouve sur Classroom. 
  • Dictée musicale. Le document se trouve sur Classroom. 

Étude 

  • Étudier le verbe ouvrir.
  • Étudier les mots du thème 16 : les sports et l'alimentation.

 

Approfondissement 

 

Dictée et test de verbe : vendredi 29 mai à 13h00. Aucune reprise possible. Soyez au rendez-vous!

 

*Temps verbaux à l’étude

Indicatif - Temps simples : présent, imparfait, futur simple, conditionnel présent, passé simple.

Indicatif – Temps composé : passé composé.

Autres : infinitif présent, participe présent, participe passé, impératif présent.